söndag 26 juni 2016

TIPS: Fin vintagesamling - säljs nu i helgen

Jag har haft turen att få kika på lite av det som kommer att säljas ut nu på fredag och lördag! Det var nämligen så att jag, påväg hem från Beyond Retro (kunde inte hålla mig från att besöka utförsäljningen igen), gick förbi Bruno Vintagemarket. Här fanns det som vanligt både prylar, antikviteter, loppiskläder - men i det sista ståndet fanns riktigt vackra vintagekläder. Och speciellt dyrt var det inte!

Det var figursydda kappor från 40-talet, fårskinnskappor i vackert ull, sidenkappor från 50-talet och mycket mer. Förutom det såg jag accessoarer från flera olika decennier- bland annat en fjäderhuvudbonad från 30-talet (skapade ett enormt ha-begär). Så jag gick fram till försäljaren och sa "Åh vilka fina kläder du säljer!" Och då sa hon att hon kommer att sälja ännu mer nästa helg - då har hon en vintageutförsäljning som heter 2 days Vintage weekend Showroom.
IMG_1130-1024x682 IMG_1101-1024x599
Hon berättade att samlingen av accessoarer och vintagekläder från alla årtionden kommer från hennes mammas som själv samlade och hade en vintagebutik. De har legat bevarade på vinden ett tag - och nu ska det säljas. Det är väldigt fina, välbevarade ting. Så mitt tips, om du är i närheten, är att komma förbi 2 days Vintage weekend Showroom i helgen!

Och om man är sugen på andra loppisar runt om i landet, check this out.

Fler tips på facebook: Leones VintageIMG_1120-1024x663 IMG_1107-1024x682

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar