söndag 26 juni 2016

Fotografering full med loppisfynd

Snön har äntligen kommit - och det betyder att det var dags för en ordentlig vinterfotografering. Jag, Michis, Sara och Susanna tog vårt pick och pack, våra fyra kameror och drog oss ut till slottsparken vid Näsbyslott. Här finns det både frusen sjö, vacker trädgård och gamla ekar.

Jag satte på mig en klänning som jag köpte för 10 kronor på Galoppisen förra sommaren. Den användes mycket under de varma sommarmånaderna. Den är inte gammal, men går lätt att styla om för att få till en vintagekänsla. 
DSC8771-683x1024
Läderkängorna var ett loppisfynd för 20 kronor från On the Flea. I håret har jag på mig ett hårspänne som jag också skapat av loppisfynd. Det är vackra plastblommor - jag hittade en hel papperskasse som någon sålde för 25 kronor. Med hjälp av de kan jag göra hur många hårspännen och hattdekorationer som helst. (Här visar jag hur man gör ett blomsterhårspänne steg-för-steg.)

Dagen innehöll bar rygg mot is och frusen vass, ett plums ner med foten genom isen och ett kort besök på slottet. Fler bilder kommer - för i packningen låg fler vintagekläder och sen började snön falla. Och det blev magiskt.


Mer på facebook: Leones Vintage
DSC8779-674x1024
DSC8833-666x1024 DSC8670om1-683x1024

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar