söndag 26 juni 2016

Mitt bland roligt retro - en riktig loppisjakt

Visst kan det kännas lite snålt med loppisar den här tiden på året. Det går inte att göra en roadtrip och stanna på gårdsauktioner och loppisar lika lätt, men har man ögonen öppna så ploppar det upp en och annan marknad, trots vintern.

Jag och Michis tog oss in till Vintagegallerian som Babar Bazaar har vid Barnängsgatan 9b i Stockholm. Samma arrangör höll i en loppmarknad vid Djurgården i somras som var väldigt trevlig. Men nu håller de till inomhus och här finns det över 1000kvm med loppis. Man kan hitta fina kläder och gamla leksaker - och det bästa av allt är att de håller igång varje helg till 26 mars. 
IMG_9813-1024x682IMG_9786-1024x661
Ett stånd hade speciellt fina saker; de sålde köksgeråd från 40-, 50-, 60- och 70-talet. Gjutjärnsgrytor i fina färger, kanor och snygga bestick. Jag köpte en teakskål till min bror med matchande salladsbestick från 50-talet (som jag sen blev avundsjuk på). 

Försäljarna berättade att de inte hade en egen butik än men att man kunde kontakta de på antikochretro@gmail.com om man ville se mer.

Michis hittade fina gamla vykort och en klänning för under 50-lappen. Så det blev en perfekt shoppingtur! Vill man kolla in vilka loppisar som finns runt om i Sverige just nu - check this out.

Fler tips på facebook: Leones Vintage
IMG_9795-1024x682DSC8570om-1024x631
DSC8604om-1024x655
Michis har köpt en ny kamera som vi såklart behövde pröva. Mössan är förresten ett loppisfynd för 10 kr! Foto: Leone Serrander och Michaela Lindén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar