söndag 26 juni 2016

Möt våren i vintage - och starka färger

Jag blir så himla sugen på färgglada kläder nu när ljuset kommer fram på våren. Allt som är mörkt och vintrigt känns trist  - nu vill jag plocka fram vårgarderoben.

Så när jag skulle fira min vän Emelies födelsedag så passade jag på att ha en riktigt vårig outfit (som nästan matchar macaronsen från dessertbuffén). Vi var nämligen på brunch vid Hasselbacken, ett ställe som jag aldrig hade besökt tidigare. Jag har gått förbi här många gånger och blivit nyfiken på byggnaden för den är så pampig och gammal. Likt många andra byggnader på Djurgården byggdes den under mitten av 1800-talet. Men redan under 1700-talet låg öl- och våffelstugan Dunderhyttan där (man måste ju älska namnet).

IMG_4622-1024x730 IMG_4644-Copy-759x1024

Så på mig hade jag min fina 60-talskappa med matchande klänning (!) som jag köpte från Vintage by Callicoat vid Wenngarns Slottsmarknad förra våren. 

Den vintagemarknaden är snart igen förresten - 29 maj. Till kappan bar jag den ljusa baskern som jag köpte på Modeloppisen förra hösten för 10 kronor. Solglasögon hade min pojkvän när han var liten och de färgglada kängorna och väskan hittade jag hos Gudrun Sjödén. Det blev en vårig kompott, även om det blåste några kalla vindar.
Om man är sugen på loppisar redan nu i april så kan man kolla in de här 18 loppisarna och vintagemässorna som dyker upp nu under månadens gång. Det kommer bli en hel del loppisbesök framöver.

Fler tips på facebook: Leones Vintage

IMG_4652-Copy-770x1024IMG_4635-703x1024

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar