söndag 26 juni 2016

Häromdagen fick jag höra att en kostymör och vintageälskare skulle sälja ut stora delar av sin samling den här helgen. Så jag gjorde som man bör; ställde klockan, gick upp på lördagmorgonen och kilade till utförsäljningen.

Där träffade jag Lucie, som bland annat håller i Vintagemässan i Stockholm. Hon var tjusig som vanligt. Och när portarna öppnade så var vi först in. Här fanns 40-talsklänningar, riktiga 50-talsblåsor och fina handskar.
vintage.stockholm2-1024x612 vintage.stockholm1-1024x575 Själv prövade jag en söt 40-talsklänning med vit krage och en annan svart klänning med fina broderier - men ingen var ett självklart köp. Och kanske är det lika bra eftersom jag bör hålla lite i pengarna nu över jul och nyår.

Men det bästa av allt: precis bredvid låg Babar Bazaars loppis, och båda platserna ska ha öppet imorgon (söndag) också. Så vill man fynda, skynda dit.

Och om man vill spana in andra loppisar runt om i landet som pågår till julafton - check this out.

Update: Utförsäljningen av vintagekläder kommer även att vara öppen nu på tisdag (22/12)!

Fler tips på facebook: Leones Vintage
vintage.stockholm3-1024x704

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar