fredag 14 april 2017

Den 100-åriga klänningen - en skör skönhet


Nej, jag har inte försvunnit helt från jordens yta. Det är bara det att jag inte har skrivit något här på några månader. Anledningen är att jag fick ett erbjudande och började jobba heltid som stylist, copywriter och socialamedier-person hos ingen mindre än Gudrun Sjödén i början av förra sommaren. Helt AMAZING, I know!

Tiden sedan dess har varit full med jobb, lära sig nya skills, sätta sig in hur saker och ting verkligen funkar - och framförallt skapa och vara kreativ full time. Dessvärre har det betytt att kreativitet och skapande inte har kommit i uttryck här lika ofta som tidigare. Ofta undviker jag att sitta vid datorn när jag väl kommer hem från jobbet efter ha skrivit och fotat all day där. Men om man är nyfiken på vad jag gör på jobbet kan man kika in här och följa med mig på alla fotograferingar och arbetet bakom kulisserna på min nya arbetsplats.

Mycket har hänt sedan vi sågs sist. Jag har flyttat och alla mina vintageplagg har fått en walk in closet - drömmen! Den här lilla pärlan hittade jag på Vintervintage ute vid Wenngarns slott i julas. Med hög hals, klädda knappar och spindelnätsskört tyg skulle jag gissa på sekelskifte. Den går typ sönder så fort man tittat på den, så man måste vara varsam. 

Den tidigare ägaren hade rensat ut en vind och funnit den där - och de sålde den för bara 250 kronor. Ett fynd! Den är riktigt vacker som den är när den bara hänger hemma. Under har jag en underklänningen som jag köpte på Modeloppisen för några år sedan. Så mjuk bomull. Hoppas Make it last har en loppis snart igen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar