lördag 13 augusti 2016

Loppis - i klassiskt 50-tal



Nu var det länge sen jag höll er uppdaterade - det blir lätt så med ett nytt härligt heltidsjobb, all tid flyger iväg. Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag iväg och sälja på Galoppisen för några helger sedan precis  - och herregud vad roligt det var. Så mycket som fick byta ägare!

Jag sålde av långa 60-talsklänningar, mönstriga jumpsuits och tjusiga 50-talare. En av sakerna som jag älskar med loppis är att ens gamla plagg får nytt liv igen, så fort de får komma till någon annan.


Själv hade jag på mig ett eget Galoppisfynd från förra året - en klassisk 50-talsklänning. En gång sydd i redigt tyg, med vackra rosor och liten midja. Kvinnan som jag köpte den av för ynka 50 kronor hade ärvt den av sin gammelmoster. Jag passade även på att bära min vita hatt som jag köpte i vintagebutiken Hippie Market när jag var i Paris.

Imorgon kommer jag passa på att besöka loppisen igen  - men den här gången för att göra egna fynd! Nu har jag ju äntligen lite plats i garderoben igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar