söndag 26 juni 2016

Tjusiga vintagefrisyrer - behind the scenes


60shair-1024x692IMG_8998-1024x682
Kommer ni ihåg att jag nämnde att det skulle bli ett projekt med retrofrisören Sarah som har salongen Retroella, och den exceptionellt duktiga fotografen Martina Ankarfyr? (Ni vet de som tillsammans med Emma Sundh har gjort den finfina boken Vintagefrisyrer)

Well, förra veckan var då det hände. Jag gick upp klockan 04.00 på morgonen för att ta mig dit. Och där möttes vi; tre ganska morgontrötta kvinnor och en hund. Trots den tidiga morgonen (eller sena natten?) så gjorde Sarah en ordentlig 60-talsstyling på mig.
DSC8522-1024x683
Min huskompis fångade mig på bild när jag kom hem med Sarahs styling och hade bytt om. Klänningen är från Old Touch. Foto: Michaela Lindén.

Sen så fotades det. Och intervjuades. Och fikades förstås. Jag kände mig som en läcker donna hela dagen. Tänk om man kunde vakna och bli stylad så här varje dag?

Jag råkar dessutom ha turen att bo tillsammans med en kompis som älskar att fotografera. Så när jag kom hem med Sarah 60-talsstyling blev hon alldeles till sig och placerade mig bestämt i soffan där hemma för att fota. Huset där jag bor byggdes under slutet av 60-talet och har stått still sedan dess (passande nog). Här finns det mesta kvar; möbler, konst och hela köket. Jag hann byta om emellan, men kan tills vidare visa några av Michis husbilder tills Martinas fotografier publiceras i Minnenas Journal. Så här är en liten sneak peek.

Mer på facebook: Leones Vintage
IMG_9013-1024x682IMG_9003-1024x682
DSC8510-683x1024
Foto: Michaela Lindén. Styling Sarah Wing, klänning från Old Touch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar