söndag 26 juni 2016

TIPS: Utförsäljning på Beyond Retro - och jag fyndade 50-tal!

Den allra första Beyond Retro-butiken som jag gick in i var på Åsögatan i Stockholm. Jag hade tidigare varit runt på vintagebutiker och second hands i Paris, som var så mycket bättre än de jag stött på i Sverige. De var större, hade ett häftigare utbud och inspirerade. Men så den gången, för säkert 10 år sedan, sprang jag in på vintagebutiken Beyond Retro i Sverige; en stor källarlokal som var fylld till höjden med vintagekläder från alla möjliga decennier. Det var som i Paris. Men nu ska de stänga och säljer ut allt.

Tack och lov är Beyond Retro en vintagekedja, så många butiker finns kvar. Men nu har just de vid Åsögatan en galen rea! De började med 25 % förra veckan, och nu har det äntligen blivit 50%  på allt i hela butiken. Och det finns mycket; vintageklänningar, kappor, skjortor och hattar. vintage.beyondretro-1024x622IMG_0802-1024x682
Jag och Susanna var där first thing in the morning på måndagen och vi hittade en hel del. Tillslut fick vi be om en korg att dra runt allt på. Susanna köpte en lång hippieklänning från 1970-talet, tröjor och färgglada klänningar från 1960-talet.

Själv hittade jag en otrolig skapelse; en 1950-talsklänning i ljus gråblå spets. Den bara hängde där utan skavanker, dragkedjan fungerade, inga knappar var av. Från början kostade den 899 kronor, så med halva priset kostade den 450 kronor. Men när jag prövade den satt den som en smäck! Nu har jag en riktig Askungeklänning. Jag ska se till att göra en ordentlig fotografering så att ni får se ännu bättre hur den ser ut, det är den värd.IMG_0821-1024x541 IMG_0823om2
Utöver det fyndade jag en långklänning från 1970-talet, ett par rediga sandaler/träskor och ett par spetstrosor som är perfekt att ha som underställ när man har skira, vita kjolar på sig på sommaren. Totalt gick kalaset på 800 kronor.

Så missa inte Beyond Retros stora utförsäljning i veckan (och en fågel har kvittrat i mitt öra att rean kommer bli upp till 75 % på allt - antingen till helgen eller redan på fredag. Kan hända att man tar sig en till tur dit...) Och om man inte i närheten - spana in alla loppisar som pågår runt om i Sverige just nu.

Fler tips på facebook: Leones Vintage
beyondretro-1024x611 IMG_0839-1024x659IMG_0858-1024x624

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar