söndag 26 juni 2016

Skapa en glamorös nyårsfest

Jag ser så mycket fram emot nyårsafton! Det är jag och min vän Susanna som håller i firandet, det har blivit lite av en tradition nu. Och förutom nyårsafton så är det vi som håller i de flesta maskeraderna som pågår året runt.

Men när det är nyårsafton behöver man inte en maskerad som ursäkt för att klä upp sig! Att få till en klassisk look behöver inte vara svårt eller dyrt; ta en skjorta, hängslen och lite smink. Spets kan bli ett perfekt hårband och om man vill pynta det så sätt dit en fjäder eller en brosch med hjälp av nål och tråd eller limpistol (min favorit). Här är några av mina favoritfotografier från maskeraden Great Gatsby vs Cabaret som vi hade för två år sedan! (Cabaret kom år 1972 och inspirerades av 30-talets Berlin).

great gatsby masquerade
Great Gatsby maskerad, 20s
Foto: Susanna Lindeborg
Jag hade på mig en fantastisk vintage-paljettbody i svart och silver som jag hade köpt på etsy. Håret tog någon timme att göra. Jag har långt hår, men genom att varsamt vika upp det och sedan ta ytliga slingor och forma de till lockar så skapade jag en mer elegant och kort frisyr. För att göra det behövde jag bara vanliga hårspännen och läggningsvätska så att det skulle hålla sig hela natten - och det gjorde det.

Det glittrade om alla. Raka 20-talsklänningar i nyproduktion (de riktigt gamla vågar man inte använda i festsammanhang), snygga håruppsättningar, dramatiskt smink och cigaretthållare flög förbi. Det var en dekadent 1920-talskänsla hela natten. Du kan hitta färgfoton från början av festen hos Elsa Billgren. Och om du vill ha mer vintageinspiration till nyårsafton - kika här hur du lätt gör tjusiga vintagefrisyrer och missa inte de här fotografierna på glamorösa nyårsfester genom tiderna.


Fler tips på facebook: Leones Vintage
great gatsby masquerade 20s great gatsby masquerade 20s 1920s great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskeradgreat gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad great gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskeradgreat gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskeradgreat gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskeradgreat gatsby, masquerade, 20s, 1920s, maskerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar