söndag 26 juni 2016

Så här skapar man egna vintagevykort

PostcardCollection11Minnenas Journal skrev jag om hur man borde skicka vykort oftare. Idag skickar allt färre människor brev till varandra. Själv får jag mest räkningar och reklam genom brevlådan.

Så till min glädje damp ett vykort ner till mig, på kontoret. Det var en kvinna som tagit sig tid att skriva till mig om hur hon fortfarande använder posten och skriver till nära och kära. Det kändes så mysigt att få ett handskrivet brev. Självklart ville jag svara på hennes kort med ett annat vykort, och som tur är så har jag vykort som är runt 100 år gamla som man fortfarande kan skriva på.
IMG_8796-1024x682
En del av min vykortssamling här hemma med kort från början av 1900-talet, 20-talet och 30-talet. Vissa är oskrivna och går fortfarande att skicka med posten. Andra använder jag som fina tavlor på väggen.

Men om man inte vill skriva på gamla kort, men ändå skicka lika fina vykort så finns det ett annat sätt: man kan pyssla ihop ett.

Jag hittade nämligen de här vackra trycken av äldre vykort som blivit inscannade (se nedan). På Thesumofallcrafts.blogspot.se kan man spara och skriva ut flera olika - helt gratis. Tänk bara på att använda ett tjockt papper när du använder skrivaren. Och vill man inte skicka det per post så kan man använda dom som vacker utsmyckning när man skickar en digital hälsning. Perfekt! Det är bara att klicka, spara och skriva ut.PostcardCollection13 PostcardCollection11
PostcardCollection13
Foton från: Thesumofallcrafts.blogspot.se
Mer tips på facebook: Leones Vintage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar