söndag 26 juni 2016

Missa inte Megaloppisen - här kan man fynda retro

Åh, jag har precis kommit hem från en av mina favoritloppisar: Solnahallen Megaloppis. Första gången jag steg in här måste ha varit för 7-8 år sedan, då öppnade Megaloppisen upp två gånger om året. Nu för tiden är det ofta fyra gånger - till min glädje. Och det är öppet den här helgen!

Här finns alltifrån samlarporslin, snygg retrodesign, vintagekläder, rester från garderobsrensningar och hattar. Jag hittade hur många fina vintageklänningar som helst. Och det fanns fina retrotyger, retrokuddar och väldigt fina, blommiga lampor. 

IMG_2212-1024x682 IMG_2218-1024x662
Självklart stod Charlottatata där som har en rolig butik i Uppsala. Hon brukar alltid ha väldigt fina vintageklänningar och saker med sig - och den här gången blev jag inte besviken. Kolla in den här 1950-talaren (se klänningen nedan)! Med vid kjol och liten midja. Vilken dröm! Om ingen knep den idag så kommer den finnas där imorgon.

Jag funderade på att köpa en blommig blus med matchande kjol och några söta 60-talskläningar. Men istället kom jag hem med två bodies (inte fyskam) och en väska.
IMG_2245-1024x705 IMG_2298-1024x713 Och herregud vad jag älskar loppis. Jag känner verkligen det. Inte nog med att man får spana in gamla prylar - dessutom möter man människor i precis alla åldrar och folk från runt om i Sverige. Vanligtvis är vi inte så pratglada när det kommer till främlingar i det här landet, men på loppis då både skrattar man och snackar tillsammans.

Jag fick förresten ha på mig en fin vintageklänning som jag köpte på Solnahallen Megaloppis förra året av Retrotrend_cathrine. Jag gillar den väldigt mycket! Till den har jag en hatt som också är ett loppisfynd - som faktiskt var gratis. (Om man inte kan gå till Megaloppisen imorgon men vill fynda på loppisar i andra delar av Sverige- spana in de här loppistipsen.)

Fler tips på facebook: Leones Vintage
IMG_2174-1024x682 IMG_2268-1024x564 IMG_2297-1024x664 IMG_2106-1024x627

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar