söndag 26 juni 2016

Loppisfynd för hela slanten - en superbillig outfit

IMG_15_60263-1024x557Visst är det kallt ute - men det stoppar inte oss!

Jag och min vän Susanna tog oss ner till sjön för att fånga så mycket ljus som möjligt när vi skulle på fotoutflykt. Med mig hade jag några fynd från årets loppisskörd. Jag har ju, som många vintageintresserade med mig, alltid varit lite frälst i sjömansmodet. Och sjömansklänningar kan man hitta både i nyproducerat skick i rockabilly-stil, eller som vintagekläningar.

IMG_15_60313-1024x753

IMG_15_60254-651x1024
Observera fågelbajset. Foto: Susanna Lindeborg.

Hemma i min garderob har jag både en sjömansdräkt från 70-talet med högkjol och topp, en antik klänning med ljusblå sjömanskrage och en vid kjol. Men jag kunde inte låta bli den här klänningen som jag stötte på vid Galoppisen i somras.

Den har typiskt 20-talssnitt med midjan nere vid höften och är i grovt bomull. Nervöst frågade jag vad den kostade. "20 kronor", svarade kvinnan och ryckte på axlarna. Det var taget! Till den har jag en vit basker som jag fyndade på Make it lasts modeloppis för 10 kronor i höstas. (Baskerhögen börjar växa här hemma, kan jag säga). Läderskorna är också från Galoppisen och kostade 20 kronor - totalt blev allt som allt 50 kronor. En helt okej loppissumma för en outfit, ändå.

Och till helgen är det ännu fler loppisar - check it out!IMG_15_60288-1024x632
IMG_15_60279-1024x595
Foto: Susanna Lindeborg.

Mer på facebook: Leones Vintage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar